GELECEĞE AÇILAN KAPI: ÜRETKEN
YAPAY ZEKÂ VE ÜRETEN KÜTÜPHANELER” KONFERANSI
61. Kütüphane Haftası kapsamında Dicle Üniversitesinde ”Geleceğe
Açılan Kapı: Üretken Yapay Zekâ ve Üreten Kütüphaneler” konferansı düzenledi.
Dicle Üniversitesi 15 Temmuz Kültür ve Kongre Merkezi Celal Güzelses
Salonunda düzenlenen konferansa Dicle Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr.
Aytaç Coşkun, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Konferans kapsamında bilgi vere Dicle Üniversitesi Rektör Yardımcısı
Prof. Dr. Aytaç Coşkun, üniversite olarak teknolojiyi bilgi üretiminde bir
kaldıraç olarak gördüklerini belirtti. “Geleceğe yön verecek olan
gençlerimizdir; bizler onlara sadece yol gösteriyoruz,” öğrencilerin bu tür
yenilikçi teknolojilerle buluşmasının önemine dikkat çekti. Bilginin
dijitalleşen dünyada daha da kritik bir hâle geldiğini vurgulayarak, yapay
zekânın eğitime entegrasyonunun üniversitenin öncelikli hedeflerinden biri
olduğunu ifade etti.
Konferansa konuşmacı olarak katılan, Fırat Üniversitesi Teknoloji Fakültesi
Yazılım Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. İbrahim Türkoğlu, “zamanın tozlu
sayfalarına uzanarak başladı. 13. yüzyılda, Dicle Nehri kıyısında, Artuklu
Sarayı'nda bilimle yoğrulan bir dehanın izini sürdü: El-Cezerî. Su saatlerinden
karmaşık otomatlara kadar pek çok icadıyla insanlığa ışık tutan bu bilge,
yalnızca makineler üretmedi; aynı zamanda düşünceyi mekanikleştirdi. Cezerî’nin
Hevsel Bahçeleri’ni sulamak için tasarladığı makineler, bir nehrin
verimliliğini bilginin üretkenliğiyle birleştiriyordu. İşte yapay zekânın
tohumları, belki de ilk kez o zamanlarda, bu topraklarda serpildi” dedi.
Konferans sonunda “Üreten Kütüphaneler” konulu kompozisyon yarışmasının
ödül töreni gerçekleştirildi. Dicle Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon
Daire Başkanlığı ile Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi
tarafından düzenlenen yarışmaya 12 öğrenci katıldı. Değerlendirme sonucunda ilk
üçe giren öğrenciler şöyle açıklandı:
1. Büşra Alaskan – Sosyal Bilimler Enstitüsü
2. Kajin Boşatlı – Eğitim Bilimleri Enstitüsü
3. Nihan Gözmek – Tarih Bölümü
Kazanan öğrencilere ödülleri takdim edilirken, salonu alkışlar doldurdu.
Genç beyinlerin bilgiye olan tutkusunu simgeleyen bu yarışma, kütüphanelerin
sadece bilgiye ulaşma değil, bilgi üretme alanı olduğunun bir diğer göstergesiydi.