
Soru 1. Biriminizden taşınır taleplerimizi karşılamak için ne
yapmalıyız?
Cevap 1. Üniversitemizdeki tüm birimlerin ve
fakültelerin taşınır işlemlerini yürütmek üzere görevlendirilen ilgili Taşınır
Kayıt Yetkilisi ile irtibata geçilir.
İlgili
Taşınır Kayıt Yetkilisi istenilen tüketim ya da demirbaş talebini Taşınır İstek
Belgesi düzenleyerek istek birim yetkilisine imzalatır ve söz konusu talebi EBS
sistemi üzerinden Daire Başkanlığımıza iletir.
İstenilen
talepler depomuzda mevcut ise istek karşılanır mevcut değil ise ilgili Daire
Başkanlığı yada Fakülte ile irtibata geçilerek alım süreci başlatılır.
Soru 2. Taşınır Kayıt Birimi’nde
gerçekleştirilen faaliyetler nelerdir?
Cevap 2.
- Üniversitemize alınan tüm taşınır malların, muayene ve kabul
işlemlerini mevzuata uygun şekilde yaptırmak ve ilgili birimlere teslimini
yapmak,
- Bu taşınır malların, Rektörlüğe bağlı harcama birimleri ile bunların
alt birimlerine ait olanlarına ilişkin, Taşınır Kayıt Yönetim Sistemi
(TKYS)’ nde giriş ve çıkış kayıtlarını tutmak, ilgili defter ve cetvellere
bu kayıtları aktarmak ve yılsonlarında; Harcama Yetkilisine ve Üst
Yönetici’ ye bu harcama birimlerinin yönetim hesaplarını vermek.
- Ayniyat Saymanlığına bağlı ambarlarda muayene amacıyla bekleyen
taşınır mallar ile stok amacıyla muhafaza edilen taşınır malların düzenli
olarak kayıtlarını tutmak, ambarda mevcut eşyanın nitelik itibari ile
gerektiği şekilde tasniflerini yapmak,
- Ambarda mevcut taşınır malların korunmasını sağlamak ve olumsuzluklara
karşı tedbir almak,
- Üniversitemiz bünyesindeki tüm Akademik ve İdari Birimlere kırtasiye,
temizlik, makine teçhizat, büro demirbaşları vb. gruplardan oluşan taşınır
desteği vermek ve taşınır malların istekte bulunan birimlere sağlıklı bir
şekilde ulaşmasını sağlamak,
- Ambar sayım kontrolü yaparak asgari stok seviyesinin altına düşen
taşınırları belirlemek ve bunların satın alınmasını sağlamak,
- Üniversitemiz matbaasında basımı yapılan yayınların kayıt ve çıkış
işlemlerini yapmak,
- Tüm harcama birimlerinde ve alt birimlerinde hurdaya ayrılan
taşınırları kontrol ederek teslim almak, ilgili hurdalık alanlarına
nakillerini gerçekleştirmek ve bunları yılın belirli zamanlarında
yönetmeliğe uygun şekilde M.K.E. kurumuna satışını yapmak,
- Harcama birimlerince kullanımında fayda görülmeyen ya da teknolojik
olarak kurum ihtiyacını karşılayamayan dayanıklı taşınırları Rektörlük
Makamının onayı ile ihtiyacı olan diğer kamu kurum ve kuruluşlarına KBS-
İhtiyaç Fazlası Taşınırlar uygulaması kullanılarak devir ve teslim
işlemlerini yapmak,
- Rektörlük ve idari birimler dışındaki, harcama birimlerine taşınır
işlemlerinde, her türlü bilgi, doküman ve mevzuat desteği sağlamak.